Svenska Nyttobostäder utser Rickard Gerdin till ny CFO

15 februari 2022, 17:00
Regulatoriskt

Svenska Nyttobostäder utser Rickard Gerdin till CFO. I rollen kommer han ingå i bolagets ledning. Rickard kommer närmast från rollen som Finansieringsansvarig på Ikano Bostad AB där han började 2017.

Rickard har erfarenhet inom bland annat finansiering, skuldhantering och strategiarbete inom fastighetsbranschen.

–Det ska bli väldigt kul att få in Rickard i organisationen. Hans kompetens och tidigare erfarenhet inom finansiering kommer bli ett bra tillskott för Svenska Nyttobostäder och vi ser verkligen fram emot att välkomna honom till bolaget, säger Tommy Johansson, VD på Svenska Nyttobostäder.

Fredrika Morén som är tillförordnad CFO på Svenska Nyttobostäder sedan oktober 2021 kommer fortsätta uppdraget tills Rickard tillträder. Därefter kommer Fredrika kvarstå i rollen som koncerncontroller inom bolaget.

–Jag är imponerad av vad Svenska Nyttobostäder uppnått på kort tid och det ska bli väldigt roligt att bidra till bolagets fortsatta utveckling och tillväxt. Det finns en innovationskraft och ett driv i verksamheten som jag ser fram emot att vara en del av att utveckla ytterligare, säger Rickard Gerdin.

Rickard Gerdin beräknas tillträda tjänsten senast under juli 2022.

För mer information:
Tommy Johansson, VD
tel. +46 70 86 10 613

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 februari 2022 kl. 17:00.

Svenska Nyttobostäder äger och förvaltar nyproducerade förvaltningsfastigheter i kommunikationsnära lägen i Stockholmsområdet. Certified adviser är Erik Penser Bank AB, tel: +46 8- 463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se